
Uverite se da su u dobroj grupi u vrtiću - Prema istraživanju objavljenom u Perspectives on Psichological Science, kvalitetno predškolsko obrazovanje, uz ishranu i roditeljski pristup, može povisiti koeficijent inteligencije deteta za 4-7 poena. Veći porast zabeležen je kod dece čiji su programi u vrtiću uključivali verbalni razvoj.
Omogućite im dovoljno fizičke aktivnosti - Američki Nacionalni institut za zdravlje proučavao je uticaj fizičke aktivnosti na kognitivni razvoj dece i otkrio da deca koja redovno vežbaju ostvaruju drugačiji razvoj od vršnjaka koji ne vežbaju. Deca koja trče po igralištu i jurcaju u dvorištu zabeležila su veći razvoj tzv. egzekutivnih funkcija, što znači da mogu bolje selektovati, organizovati i izdvajati važne stvari.
Grljenje i maženje - Deca od malena obožavaju da budu mažena. Nežni dodiri kao što su češkanje stopala, leđa i kose povezani su sa nizom psiholoških, fizioloških i kognitivnih prednosti. Studija objavljena u časopisu Child Development otkrila je porast pažnje i zainteresovanosti kod beba i manje dece koja su dovoljno mažena, što je odličan temelj za početak ozbiljnijeg učenja.
Mnogo i često razgovarajte sa decom - Naučnici Beti Hart i Todd Rislei u fascinantnom su istraživanju otkrili da deca iz porodica sa osrednjim i većim primanjima čuju tri milona reči više od svojih prijatelja iz siromašnijih porodica do treće godine života. Otkriveno je i da se razlika u inteligenciji među socioekonomskim slojevima uveliko stvara upravo zbog nedostatka razgovora s detetom. Zato, razgovarajte sa vašim mališanima, još dok su novorođenčad mnogo i često.
Omogućite im mentalnu stimulaciju - Izuzetno je važno mališanima pružiti mentalnu stimulaciju do pete godine kako bi njihov potencijal maksimalno došao do izražaja. Istraživanje objavljeno u The Lancet otkrilo je da su deca sa teškoćama u rastu koja su bila izložena mentalnoj stimulaciji zabeležila veći porast inteligencije od onih kojima su davani dodaci ishrane za njihovo stanje. Poboljšanje njihovog stanja zavisilo je više o mentalnoj stimulaciji nego o ishrani.
Izvor: Index