Kako rade internet pretraživačiInternet pretraživači su specijalizovani sajtovi koji su dizajnirani da pomognu ljudima da pronadju
informacije koje se nalaze na
internet sajtovima.
Što korisnik vidi je krajnje jednostavno. On upiše
ključnu reč ili temu koja ga interesuje, i
pretraživač mu izbaci prvih deset od ponekad nekoliko stotina hiljada stranica vezanih za tu temu, i to u roku od par milisekune.Pa kako je moguće da je napr
Google za manje od sekunde prelistao ceo internet (vise milijardi stranica), i skupio spisak sajtova vezanih za tu temu?
Pa odgovor je - NIJE MOGUCE (barem za sada).
Pretraživači interneta koriste programe koji se zovu paukovi "spideri" ili boot (ili roboot), koji stalno listaju internet. Oni kad dodju do jedne stranice oni je indexiraju (tj. pokupe njen sadržaj u svoju bazu podataka) pokupe
linkove sa te stranice, i kreću ka novim stranicama sa tih linkova. Znači oni stalno pune svoju bazu podataka, i kad korisnik zapravo zatraži jedan listing, pretraživači prelistaju svoju ogromnu bazu podataka, i šalju nama rezultate.
Period izmedju dva
indexiranja može jako da varira. Za "manje bitne" tj. mlade sajtove ovaj period može da potraje i mesec dana. Veoma popularne sajtove
Google indexira skoro dnevno. Zato se može recimo desiti, da je neki sajt sa spiska rezultata u medjuvremenu promenjen ili uklonjen. Kao
webmasteri (izradjivaci sajtova), do pre nekoliko godina je bilo dovoljno samo uneti naše ključne reči u
meta-tagove, i već smo se mogli nadati dobrim rezultatima. Ali vreme meta tagova je prošlo! Konkurencija na internetu je postala toliko velika, da za neku ključnu reč ima ponekad i milion stranica. I teško je pretraživačima da isključivo na osnovu tih meta-tagova odluči koji sajt ima prioritet.. I zato danas, prilikom obrade rezultata, Google odredjuje redosled relevantnosti na osnovu oko 200 različitih faktora. Zvanično se ne mogu znati svi ovi faktori, ali naravno postoje istraživanja rada pretraživača van Googlea i Yahoo-a, zahvaljujući kojima
SEO stručnjaci za optimizaciju mogu da odrade svoj posao :-)
Dakle ukratko proces je:
-Paukovi listaju internet i indexiraju stranice, tj. snimaju ih u svoju bazu podataka.
-Prilikom indexiranja pretraživači obradjuju sadržaj, i na osnovu oko 200 razlicitih faktora odredjuju redosled najrelevantnijih ključnih reci za taj sajt.
-Kad korisnik postavi upit, pretraživač ne ide tog trenutka na internet, nego iz svoje baze podataka od nekoliko milijarde sajtova (koja može biti stara i do par nedelja) postavlja spisak koji šalje nazad koristiku.
U današnje vreme, biti na prve dve strane (1-20) rezultata pretrage na Google-u znači život ili smrt za poslovanje neke kompanija!
Izvor:
http://www.optimizacija-sajta.com/seo-optimizacija-sajta/kako-rade-internet-pretrazivaci