Pet tibetanaca

  • Odgovora: 4

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

*

Van mreže *Mew - S.w.E.e.T*

  • ***
  • 1 113
  • Zahvaljeno: 3 puta
  • 3
  • Pol: Žensko
  • ..samo u snu..ljubav postoji za nas..
Pet tibetanaca
« poslato: 20:18:38, 21.Mar.2009. »
Tibetanske vežbe


1. Vežba - pojacava telesnu i duhovnu pokretljivost i stabilizuje vaše psihicko stanje.
 Stanite uspravno. Lagano savijte kolena. Ruke raširite postrance. Oci najpre usmerite na jednu tacku. Okrecite se lagano u smeru kazaljke na satu (sleva na desno) na mestu (pet puta). S obzirom da ce vam se malo zavrteti u glavi, pomoc orijentacije pružit ce vam tocka koju ste na pocetku fiksirali i na njoj cete na kraju zaustaviti pogled. Zaustavite se, dlanove položite na prsa i usmerite pogled na palce na rukama.
Afirmacije..... Dišem duboko, mirno i opušteno, Ja sam lakoca, svetlost, ljubav i smeh. Uvek se svesno krecem. Svaki dah daje mi novu energiju. Ja sam blistava sila života. U svakom trenutku stvaralac sam svoega života. Moj razum i moje srce u ravnoteži su. Moja energija tece slobodno i otvoreno. Osecam svoje telo kao skladnu celinu. Puštam da me se diše. Moje telo postaje sve laganije i laganije. Disanjem povezujem telo, duh i dušu.
Dopuštam svojem disanju da nadje vlastiti ritam. Odvajam se od svega negativnog. Imam poverenje u mudrost svoega tela. Moji pokreti slede moje disanje. Prepuštam se tecenju života. Uvek sam u pravo vreme na pravom mestu i uspešno cinim upravo ono što treba.


2. Vezba vas vraca u vaše središte, jaca trbušne mišica i poboljšava imunitet.
Opružite se ledjima na pod, ispružite ruke niz telo skupljenih prstiju. Dišite smireno i duboko. Pri udahu privucite glavu i savijena kolena prema stomaku,ledja pri tom ostaju priljubljena uz tlo. Pri drugom udisaju obe se noge vodoravno podižu u vazduh. Nekoliko udisaja ostanite u ovoj poziciji. Pri izdisaju polagano spustite nazad glavu i noge na pod.
Afirmacije..... Dišem duboko, mirno i opušteno, Ja sam lakoca, svetlost, ljubav i smeh. Uvek se svesno krecem. Svaki dah daje mi novu energiju. Ja sam blistava sila života. U svakom trenutku stvaralac sam svojega života. Moj razum i moje srce u ravnoteži su. Moja energija tece slobodno i otvoreno. Osecam svoje telo kao skladnu celinu. Puštam da me se diše. Moje telo postaje sve laganije i laganije. Disanjem povezujem telo, duh i dušu. Dopuštam svojem disanju da nadje vlastiti ritam. Odvajam se od svega negativnog. Imam poverenje u mudrost svoega tela. Moji pokreti slede moje disanje. Prepuštam se tecenju života. Uvek sam u pravo vreme na pravom mestu i uspešno cinim upravo ono što treba.


3. Vezba - širi grudni koš i pomaže pri jasnijem sagledavanju životnih ciljeva
 Uspravnog tela (ne pogrbljenih ledja) iuspravno postavljenih nožnih prstiju kleknite. Bradu spustite na prsa. Zaklopite oci i osluškujte nekoliko udaha (3-4). Pri udisaju rukama kružnim pokretom predjite preko glave i stavite ih na bokove. Opuštenih ramena nagnite se lagano pozadi. Glavu polako spustite pozadi na ledja, opustite vilicu, usta lagano otvorite, nekoliko puta udahnite. za postizanje ravnoteže, zauzmite položaj embriona; zadnjicu naslonite na pete, a celo na pod.
Afirmacije..... Dišem duboko, mirno i opušteno, Ja sam lakoca, svetlost, ljubav i smeh. Uvek se svesno krecem. Svaki dah daje mi novu energiju. Ja sam blistava sila života. U svakom trenutku stvaralac sam svoega života. Moj razum i moje srce u ravnoteži su. Moja energija tece slobodno i otvoreno. Osecam svoje telo kao skladnu celinu. Puštam da me se diše. Moje telo postaje sve laganije i laganije. Disanjem povezujem telo, duh i dušu. Dopuštam svojem disanju da nadje vlastiti ritam. Odvajam se od svega negativnog. Imam poverenje u mudrost svoega tela. Moji pokreti slede moje disanje. Prepuštam se tecenju života. Uvek sam u pravo vreme na pravom mestu i uspešno cinim upravo ono što treba.

4. Vezba - izravnava vrat, jaca kicmu, aktivira varenje i pleksus solaris.

 Sednite ispruženih nogu. Rukama se poduprite u ravnini sa zadnjicom, tako da vrat ostane prav. Privucite noge i postavite stopala u širini bokova, paralelno jedno uz drugo. Sa sledeæcim udisajem podignite zadnjicu. Potom se podignite u most. Glavu polako spustite unazad. Donju vilicu olabavite. Ostanite nekoliko udisaja u ovom položaju. Bez zaustavljanja daha, nakratko zategnite svaki mišic na telu. Pri izdisaju vratite se u prvobitni sedeci položaj u opustite se. Za postizanje ravnoteže, gornji deo tela presavijte preko nogu.
Afirmacije..... Dišem duboko, mirno i opušteno, Ja sam lakoca, svetlost, ljubav i smeh. Uvek se svesno krecem. Svaki dah daje mi novu energiju. Ja sam blistava sila života. U svakom trenutku stvaralac sam svoega života. Moj razum i moje srce u ravnoteži su. Moja energija tece slobodno i otvoreno. Osecam svoje telo kao skladnu celinu. Puštam da me se diše. Moje telo postaje sve laganije i laganije. Disanjem povezujem telo, duh i dušu. Dopuštam svojem disanju da nadje vlastiti ritam. Odvajam se od svega negativnog. Imam poverenje u mudrost svoega tela. Moji pokreti slede moje disanje. Prepuštam se tecenju života. Uvek sam u pravo vreme na pravom mestu i uspešno cinim upravo ono što treba.

5. Vezba - ce Vam procistiti um i oterati loše raspoloženje.
Legnite stomakom na tlo, ruke postavite u visini grudi, celo dotice pod. Oduprite se nožnim prstima o pod i pri udisaju podignite na ispruženim rukama gornji deo tela. Glavu polako zabacite na potiljak i uz nekoliko smirenih uzdisaja ostanite u ovj poziciji kobre. Kod sledeceg udisaja iz sredine tela zauzmite obrnutu V-poziciju. Pete spustite na tlo, a bradu povucite na grudi. Kratko zadržite dah, te se preko kobra-pozicije vratite u ležeci položaj.
Afirmacije..... Dišem duboko, mirno i opušteno, Ja sam lakoca, svetlost, ljubav i smeh. Uvek se svesno krecem. Svaki dah daje mi novu energiju. Ja sam blistava sila života. U svakom trenutku stvaralac sam svoega života. Moj razum i moje srce u ravnoteži su. Moja energija tece slobodno i otvoreno. Osecam svoje telo kao skladnu celinu. Puštam da me se diše. Moje telo postaje sve laganije i laganije. Disanjem povezujem telo, duh i dušu. Dopuštam svojem disanju da nadje vlastiti ritam. Odvajam se od svega negativnog. Imam poverenje u mudrost svoega tela. Moji pokreti slede moje disanje. Prepuštam se tecenju života. Uvek sam u pravo vreme na pravom mestu i uspešno cinim upravo ono što treba.


izvor


...Te busque debajo de las piedras y no te encontre
En la manana fria y en la noche te busquer Hasta enloquecer Pero tú llegaste a mi vida como una luz Sanando las heridas de mi corazon Haciéndome sentir vivo otra vez...
 


*

Van mreže Marsovka

  • *
  • 16
  • 0
Tibetanske vezbe
« Odgovor #1 poslato: 12:33:30, 23.Mar.2009. »

Postoji i 6. vezba koja podrazumeva zivot u celibatu, ali ja bih se zadrzala na ovih 5  ;D
Sasvim dovoljno za zdrav zivot! Da ne preterujemo  :D
 

*

Van mreže Dorijana

  • **
  • 533
  • Zahvaljeno: 2 puta
  • 4
  • Pol: Žensko
Pet tibetanaca
« Odgovor #2 poslato: 12:06:21, 23.Maj.2009. »

Kako bi živeli duže i zdravije,tibetanski sveštenici su koristili određene vežbe. Mnogo je dobrobiti ovih vežbi, a neke od njih su bolji san, poboljšanje zdravstvenog stanja, bolje pamćenje, gubitak težine, poboljšanje fizičke snage i izdržljivosti, emocionalnog i mentalnog zdravlja.
Prema Tibetancima, ove vežbe aktiviraju i stimulišu sedam ključnih čakri, koje zauzvrat stimulišu žlezde endokrinog sistema koji je bitan za celokupno funkcionisanje organizma i za proces starenja.

Program vežbi

Vežbe predstavljaju prilagođene pokrete joge koje su tibetanci godinama usavršavali, pa je stoga vrlo bitno da vežbe radite tačno na opisani način. Ukoliko ste zdravi i u relativno dobroj formi,prve nedelje radite svaku vežbu 3 puta.
Onima sa zdravstvenim problemima i bez kondicije preporuka je da svaku vežbu rade samo jednom, i to tek ako ne osećaju nikakvu neugodnost prilikom izvođenja vežbe, nastave sa programom.
Isto tako, pre izvođenja vežbi preporučiju se konsultacije sa lekarom.
Osobe prekomerne težine, ne treba da rade četvrtu i petu vežbu, dok ne vrate snagu i izdržljivost.
Kada započnete sa vežbanjem, radite samo one vežbe kod kojih prilikom izvođenja ne osećate neugodnost.

Za početak ćete možda moći da napravite svaku vežbu samo jednom, ali ne odustajte, već kroz 4-5 dana moći ćete da ponovite vežbu dva puta.
Svake nedelje povećavajte broj ponavljanja za jedan, najviše do 21 ponavljanja svake vežbe. To je ujedno maksimalan broj puta koliko možete izvesti jednu vežbu. Nakon toga ako želite da unapredite i program vežbanja, radite vežbe brže, ali ne povećavajte broj ponavljanja.
Ako ponovite vežbu više od 21 put, odrazit će se negativno na vaše čakre i poremetiti ravnotežu tela.
Pet tibetanaca može da stimuliše detoksifikaciju vašeg tela i stvori mnogo neugodnih fizičkih simptoma, pa se iz tog razloga savetuje da postepeno nedeljno povećavate broj ponavljanja vežbi.
Za program vežbi možete da se pripremite hodanjem, po mogućnosti pola sata svaki dan ili istezanjem.
Jednom kad počnete sa vežbama, probajte da ih radite svaki dan.
Nemojte preskakati vežbe više od jednom nedeljno.
Ako nemate vremena u toku dana, napravite barem svaku vežbu 3 puta – za to vam treba manje od 5 minuta.
Da bi poboljšali učinak pet tibetanaca, smanjite unos šećera i masnoća, i jedite lako probavljivu hranu.
Vežbe je najučinkovitije raditi ujutro.



izvor
1. http://www.virtualnigrad.com/Pet_tibetanaca_-63-11090
2. http://www.magicus.info/gn/slike/gn_slike_3/r2/g2008/m03/x10092166387595349935.jpg

Moj natal Oprez - aktivira se nakon 30-e poruke
 

*

Van mreže decko u usponu

  • ***
  • 687
  • 1
  • Pol: Muško
Odg: Pet tibetanaca
« Odgovor #3 poslato: 13:58:28, 23.Maj.2009. »
nista bez teretane ;)
 

*

Van mreže Dorijana

  • **
  • 533
  • Zahvaljeno: 2 puta
  • 4
  • Pol: Žensko
Odg: Pet tibetanaca
« Odgovor #4 poslato: 21:19:27, 23.Maj.2009. »
tja, poenta je u ravnotezi duha i tela...a nisam sigurna da se ravnoteza moze postici u teretani..  ;)

Moj natal Oprez - aktivira se nakon 30-e poruke
 




 

Brzi odgovor Vam omogućava da pošaljete poruku bez učitavanja nove stranice.

Upozorenje: ova tema je trenutno zaključana! Samo administratori i urednici mogu da odgovaraju.

Upozorenje: u ovoj temi nije pisano već više od 365 dana.
Ukoliko niste sigurni da želite da odgovorite, razmislite o pokretanju nove teme.


Maksimum znakova 20000; preostalih znakova: 20000