Registracija - pitanja, problemi, saveti

  • Odgovora: 0
*

Van mreže Miloš Mi.

  • *******
    Marketing menadzer
  • 4 671
  • Zahvaljeno: 9 puta
  • 147
  • Pol: Muško
  • Nije bitna masa nego izdržljivost :P
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
Registracija - pitanja, problemi, saveti
« poslato: 22:23:06, 01.Sep.2015. »
Uskoro izmena uredbe o registraciji automobila po kubikaži
Jedna od stvari zbog koje vozači u Srbiji najčešće negoduju jeste plaćanje registracije na osnovu radne zapremne automobila (po kubikaži). Već dugo traju apeli javnosti da se ova uredba promeni jer značajno utiče na kupovnu moć, a i tehnološki je odavno prevaziđena. U ministarstvu finansija najavljuju promene po ovom pitanju
Da podsetimo, trenutno se registracija (odnosno takozvani porez na upotrebu automobila) obračunava na osnovu radne zapremine motora, pri čemu je visina poreza na motore od preko 2.0 litra gotovo pet puta veća u odnosu na one ispod 2.0 litra. Zato je ovaj porez u narodu i poznat kao „porez na luksuz“.

U Ministarstvu finansija smo saznali da će uskoro biti promena po pitanju načina na koji se obračunava porez na upotrebu putničkih vozila. Od njih smo dobili informaciju da je plan da se u drugoj polovini ove godine, tačnije nakon leta, radi na ovom zakonu. To bi praktično značilo da postoji mogućnost da će već iduće godine građani moći da kupuju automobile veće kubikaže, bez brige oko toga da li će registracija biti papreno skupa.

Dakle, nakon brojnih nezvaničnih informacija, sada imamo i zvaničnu potvrdu da se nešto dešava po ovom pitanju. Sve ostale informacije i glasine su nesigurne i nepouzdane, i tek kada nešto bude zvanično saopšteno, stručnjaci, i mi kao javnost, moći ćemo da damo svoje mišljenje i izrazimo svoje neslaganje (ako bude razloga).

Rešenje?
Jedno od rešenja koje bi nadležni mogli da izaberu jeste naplata prema vrednosti automobila. U tom slučaju bi jedini način da se dođe do vrednosti svakog vozila bilo korišćenje AMSS kataloga, koji se već koristi za procenu vrednosti prilikom uvoza automobila i prilikom naplate poreza na prenos vlasništva.

Dobro se sećamo kolika se prašina digla oko ovog kataloga kada je carina počela da ga koristi - cene u njemu se dobijaju tako što se od cene novog automobila, dobijene od zvaničnog uvoznika, svake godine oduzme određeni procenat.

Još jedna alternativa je naplata prema snazi motora, što se primenjuje u Hrvatskoj. U Srbiji se trenutno snaga motora koristi za određivanje cene obaveznog osiguranja.

Kako je u drugim zemljama?
Ovaj problem je u drugim zemljama rešen na različite načine, pa nema smisla raditi direktno poređenje. Prilikom određivanja godišnjeg poreza, u zavisnosti od zemlje, u obzir se uzimaju radna zapremina i snaga motora, starost vozila, Euro norma… U nekim slučajevima visina poreza čak zavisi od težine i dimenzija automobila.

Međutim, sve važniji faktor u kombinaciji gore navedenih faktora jeste emisija ugljen-dioksida, pa se u nekim državama oporezivanje već sada vrši samo na osnovu ove emisije. Osnovni cilj je da se smanji ispuštanje ugljen-dioksida, kao glavnog krivca za globalno zagrevanje.

Kupci u Evropi već dugo traže automobile sa što manjom emisijom CO2, kako bi plaćali manji porez i imali druge beneficije, dok se proizvođači trude da im izađu u susret i razvijaju nove tehnologije sa ciljem da se smanji potrošnja goriva.

Međutim, i po ovom pitanju se javljaju kontroverze, pošto su nedavno obavljena merenja emisije ugljen-dioksida u realnim uslovima pokazala da mnogi automobili ispuštaju i po nekoliko puta više ovog gasa od količine koja je izmerena u laboratoriji. Na papiru jedno, u praksi nešto potpuno drugo... Slično kao sa potrošnjom goriva.

Kako je po vašem mišljenju najbolje obračunavati cenu registracije?
Strah me čini jačim i boljim.
 





 

Brzi odgovor Vam omogućava da pošaljete poruku bez učitavanja nove stranice.

Upozorenje: u ovoj temi nije pisano već više od 365 dana.
Ukoliko niste sigurni da želite da odgovorite, razmislite o pokretanju nove teme.


Maksimum znakova 20000; preostalih znakova: 20000