Privrednici smatraju da je neophodna reforma srednjeg stručnog obrazovanja i ističu da ima mnogo teorije, a malo prakse, pa đaci kada završe školovanje, ne mogu odmah da se uključe u posao, kaže direktorka Centra za edukaciju Privredne komore Srbije Mirjana Kovačević. Dodaje da se radi na uvođenju kooperativnog obrazovanja ali da to nije lak proces i da je potrebno da se on sistemski uredi.
Direktorka Centra za edukaciju Privredne komore Srbije Mirjana Kovačević rekla je gostujući u Dnevniku RTS-a da se radi na uvođenju dualnog obrazovanja i da je na inicijativu Ministarstva privrede i Privredne komore Srbije formirana Radna grupa za razvoj modela zanatskog obrazovanja.
Trenutno smo u fazi izrade studije izvodljivosti u čemu nam pomaže nemačka BIZ studija koja treba da ukaže na troškove koje ovo dulano obrazovanje donosi", kaže Kovačevićeva.
Ističe da model dualnog ili kooperativnog obrazovanja kakav postoji u razvijenijim zemljama ne može jednostavno da se preslika na Srbiju.
"Model kakav postoji u Nemačkoj, Švajcarskoj i drugim zemljama ne možemo da preslikamo. Namera nam je da od septembra sa privrednicama razmotrimo sve nalaze i da sagledamo koje uslove Srbija ispunjava i koji su dalji koraci", objašnjava direktorka Centra za edukaciju Privredne komore Srbije Mirjana Kovačević.
Kaže da su privrednici pokazali želju i interes da se uključe u ovaj proces.
"Privrednici se slažu da je neophodna reforma srednjeg stručnog obrazovanja. Ističu da ima mnogo teorije i da đaci kada završe školovanje, ne mogu odmah da se uključe u posao jer im nedostaje praksa", objašnjava Kovačevićeva.
Dodaje da je taj proces potrebno sistemski urediti.
"Uprkos želji da se dualno obrazovanje uvede što pre, trebaće ipak malo više vremena i to možda neće biti sledeće godine. Postoje za sada neke škole koje primenjuju elemente dualnog obrazovanja i sve zainteresovane strane na tom projektu mogu da uče", ističe Mirjana Kovačević.
Kaže da u ravijenim zemljama 80 odsto učenika uči po modelu dualnog obarazovanja.
"Mi proučavamo sve sisteme i modele u drugim zemljama, a iskustvo ovih zemalja pokazuje da 80 odsto đaka uči po ovom modelu, a skoro 80 odsto učenika i ostaje da radi u preduzećima gde su obavili nastavu", dodaje Kovačevićeva.
Izvor:
RTS