Kako ćemo pretraživati internet

  • Odgovora: 0
*

Van mreže Ch

  • ******
  • 12 273
  • Zahvaljeno: 8 puta
  • 164
  • Pol: Muško
  • The start!
    • Facebook
    • Twitter
Kako ćemo pretraživati internet
« poslato: 15:21:17, 25.Avg.2014. »
Internet pretraživači za deset godina neće biti ograničeni na unos teksta u računar ili mobilni telefon. Šta nas još čeka u ne tako dalekoj budućnosti?

Evolucija Googleovog algoritma za pretraživanje ujedno otkriva i ponešto o viziji budućnosti razvoja najpopularnijeg pretraživača. Pogledajmo kako su izgledale veće nadogradnje.

Sve su to bili koraci ka razvoju algoritma koji će stvoriti novu generaciju informacija.

Brandy (2004) – latentno semantičko indeksiranje (Latent Semantic Indexing, LSI), koristi matematiku za prepoznavanje odnosa između koncepta unutar teksta.

Personalized Search (2005) – istorija pretraživanja ima uticaja na aktuelne rezultate pretraživanja.

Google Local (2005) – podaci o lokalnim firmama integrisani su u Google Maps.

Universal Search (2007) – vesti, video i lokalni rezultati integrisani su u obične rezultate pretrage.

Real-Time Search (2009) – integrisan je i društveni sadržaj, poput onog s Twittera.

Caffeine (2010) – poboljšano je indeksiranje web odredišta, što je pomoglo osvežavanju rezultata pretrage.

User Search (2012) – Google+ i autorstvo integrisani su u rezultate pretrage.

Venice (2012) – bolji rezultati za šire upite.

Knowledge Graph (2012) – informacije i slike relevantni za pretragu pojavljuju se uz redovne rezultate.
Prediktivni rezultati pretrage

Nauku koja stoji iza algoritama za pretraživanje moguće je primeniti i u druge svrhe. Kad kombinujete više mobilnih uređaja i pokret „Internet stvari“, korištenje algoritma za pretraživanje postaje još važniji. Google verovatno ima najveće šanse da to izvede, naročito ako imamo u vidu rasprostranjenost Androida.

Ranija nastojanja povezivanja podataka o korisniku i njegovom ponašanju u rezultate pretrage upućuju na budućnost u kojoj će veštačka inteligencija biti korišćena za bolja predviđanja šta korisnik želi da zna čak i pre nego što postavi pitanje. Google Now je dobar primer rane generacije tog pristupa, a Glass jasno pokazuje drugačiji način isporuke takvih rezultata pretrage. Sve se više toga kreće prema proširenoj stvarnosti (augmented reality), a Google želi to i da iskoristi.

U bližoj budućnosti pretraživač će znati vašu lokaciju, istoriju pretraživanja, kupovine i putovanja, pa će moći da proceni šta je to što želite da znate i da vam informaciju i pre nego što je zatražite i to verovatno na ekranu naočara, ručnom satu, možda čak i elektronskim sočivima.

Personalizovane informacije

Iako bi bilo zgodno imati pri ruci takvog pomoćnika, pomalo je strašno to što zna sve o nama. Ako te informacije padnu u pogrešne ruke, stvari bi mogle postati veoma komplikovane. Ipak, to je možda i cena napretka.

Rezultati pretraživanja mogli bi biti upotrijebljeni na mnogo novih načina.

Na primer, uređaji s govorom koji koriste Google Translate mogli bi vam omogućiti komunikaciju s ljudima iz celog sveta, bez obzira na jezik koji govore. Nosivi uređaji koji prate vaše zdravstveno stanje i koriste pretraživač mogli bi da vas savetuju oko načina ishrane i vežbanja. Mobilni GPS uređaji za vaš automobil mogli bi da koriste pretraživač kako bi pronašli najkraći put do vašeg odredišta.
- See more at: http://www.personalmag.rs/internet/kako-cemo-pretrazivati-internet/#sthash.Kohi6enJ.dpuf
 





 

Brzi odgovor Vam omogućava da pošaljete poruku bez učitavanja nove stranice.

Upozorenje: u ovoj temi nije pisano već više od 365 dana.
Ukoliko niste sigurni da želite da odgovorite, razmislite o pokretanju nove teme.


Maksimum znakova 20000; preostalih znakova: 20000