Sta unistava auto?

  • Odgovora: 0
*

Van mreže Ch

  • ******
  • 12 273
  • Zahvaljeno: 8 puta
  • 164
  • Pol: Muško
  • The start!
    • Facebook
    • Twitter
Sta unistava auto?
« poslato: 17:59:01, 12.Maj.2013. »
Greške u vožnji koje uništavaju automobil

Način na koji vozimo dosta utiče na trajnost automobila. Reč je o postupcima u toku same vožnje, a evo nekih od njih koji najviše utiču na pojedine delove i sklopove vozila.

Hladan motor
Užurbani način života mnoge vozače primorava na greške u ophođenju sa automobilom, od kojih najviše štete nanosi jutarnje forsiranje motora.

Problem
: Visoki obrtaji u toku procesa zagrevanja motora i te kako su opasni. Neujednačena temperatura i trenje ubrzano ostavljaju svoj trag na cilindrima, karikama, ventilima i ostalim pokretnim delovima koji se ubrzano troše.

Preporuka: Nemojte odmah da krećete nakon startovanja hladnog motora, već sačekajte makar desetak sekundi, a posebno je važno da ne terate motor u visoke obrtaje dok ne postigne optimalnu radnu temperaturu.
Kvačilo
Vozači svojom nemarnošću mogu da skrate vek trajanja ovog sklopa i do 7.000 kilometara!

Problem: Navika vozača da odmaraju nogu na pedali kvačila ili da prečesto koče motorom, kao i da na semaforu ili na uzbrdici drže automobil u prvoj brzini s nogom na kvačilu dok vozilo stoji (da vagaju kada to nije realno potrebno), drastično skraćuje vek čitavog mehanizma.

Preporuka: Dok čekate na semaforu izbacite menjač iz brzine, a ako ste na uzbrdici, povucite ručnu kočnicu. Ne držite stopalo na pedali kvačila, već ga sklonite nakon promene stepena prenosa. Ne preterujte sa motornim kočenjem.

Turbina
Vlasnici automobila koji imaju motor sa turbopunjačem treba da znaju na koji način se treba ophoditi sa ovim delom kako bi što duže trajao.

Problem: Ako ste tokom vožnje forsirali motor i nakon toga ga pri zaustavljanju odmah ugasili, kapljice ulja i druge nečistoće nastale usled sagorevanja nataložiće se na vratilu rotora i lopaticama turbine što će vremenom uticati na to da ona otkaže.

Preporuka: Nakon vožnje u visokim obrtajima, prvo pustite da motor barem minut-dva radi u praznom hodu i tako omogućite da se pomenute nečistoće i ulje odliju iz turbine.
Automatski menjač
Automobili koji imaju automatski menjač ne smeju ni pod kojim uslovom da budu vučeni ili gurani.

Problem: Pri šlepanju vozila mnogi vozači prebacivanjem ručice u “N” način rada nastoje da reše problem, ali zaboravljaju da tada menjač i dalje radi, ali da podmazivanja nema. Ovo dovodi do havarije na transmisiji. Druga česta greška je da na semaforu menjač dugo bude u D načinu rada, što dovodi do nepotrebnog granja i do proklizavanja u konvertoru.

Preporuka: Na semaforu prebacite ručicu menjača u “N”. Ako je automobil u kvaru, ne pokušavajte da ga pomerite, već pozovite šlep- službu.

Rupe
U toku vožnje našim putevima neizbežan je susret sa udarnim rupama, prevelikim ležećim policajcima, a nekad vozači znaju i da “napadnu” previsoke ivičnjake. Ovo su pravi ulični neprijatelji automobila.

Problem: Učestalim i prebrzim prelaskom preko rupa i neravnina, bez izuzetka stradaju delovi upravljačkog sistema i oslanjanja (kugle, spone, amortizeri, letva volana…). Popravke ovih delova mogu da budu izuzetno skupe.

Preporuka: Uvek vozite po ograničenju, posebno u gradu, i dobro otvorite oči. Jedino tako ćete imati vremena da reagujete i usporite koliko god je to moguće pri prelasku preko rupa i ostalih prepreka.
Kočnice
Još jedna od grešaka koju vozači čine tokom vožnje jeste prekasno, a zatim i naglo kočenje.

Problem: Imajte na umu da se pri svakom naglom kočenju pločice ubrzano troše. Ukoliko često naglo kočite, moraćete češće da menjate ove djelove.

Preporuka: Kočenje treba da bude ravnomerno. Naravno, ukoliko prilike to dozvoljavaju. Nemojte naglo da ubrzavate kada vas na sledećoj raskrsnici očekuje crveno svetlo na semaforu, jer ćete morati i naglo da kočite. Započnite usporavanje i kočenje na vreme i pločice će vam duže trajati, a i potrošnja goriva će da bude manja ukoliko vozite ravnomernim tempom.

Izvor
 





 

Brzi odgovor Vam omogućava da pošaljete poruku bez učitavanja nove stranice.

Upozorenje: u ovoj temi nije pisano već više od 365 dana.
Ukoliko niste sigurni da želite da odgovorite, razmislite o pokretanju nove teme.


Maksimum znakova 20000; preostalih znakova: 20000