Orasasti plodovi

  • Odgovora: 9
*

Van mreže elenica

  • *****
    Počasni član
  • 4 091
  • Zahvaljeno: 2 puta
  • 52
  • Pol: Žensko
Orasasti plodovi
« poslato: 12:37:04, 21.Apr.2013. »
Prava su kalorijska bomba, ali im je oprosteno zbog korisnih masnoca, minerala, vitamina.Jedete li ih?

4 razloga da grickate orašaste plodove

Mnogobrojna istraživanja su potvrdila da grickanje orašastih plodova može da pomogne u sprečavanju kardiovaskularnih bolesti. Da budemo precizniji, kombinovani rezultati četiri velike studije u kojoj je čestvovalo 170.000 muškaraca i žena pokazuje da grickanje orašastih plodova skoro svaki dan smanjuje rizik od srčanog udara za neverovatnih 35 odsto. Ali to nije sve, grickanje ovih plodova je dobro iz još mnogo razloga. Mi smo izdvojili četiri najbolja predstavnika svoje vrste koji mogu da vam poboljšaju zdravlje.

PISTAĆI ZA SITOST
Ove semenke su izuzetno bogate kalijumom, kalcijumom, vitaminima C, A, i E, kao i folatima Uz to, sadrže i mikroelemente: gvožđe, cink, bakar, mangan, selen, kao i vitamin C (pet miligrama), ali i folate. Treba istaći i to da su izuzetno kalorični – 557 kcal ima u 100 grama, pošto su i izuzetno masni (44,4 miligrama masti), ali i bogati ugljenim hidratima (27,97 miligrama). Zahvaljujući visokoj kalorijskoj vrednosti brzo će vas zasititi, a pri tom će smanjiti nivo holesterola i zaštiti srce.

PINJOLI ZA KONTROLU APETITA
Od svih koštunjavih plodova, pinjoli imaju najveći procenat belančevina - 31 odsto. Od vitamina pinjoli sadrže vitamine A, C, D, E, tijamin, riboflavin, nijacin, a od minerala gvožđe, magnezijum, fosfor, cink i selen. Kao i drugi orašasti plodovi, i pinjoli su efikasni u prevenciji kardiovaskularnih bolesti i snižavanju LDL holesterola. Ali osim u prevenciji kardiovaskularnih bolesti, pinjoli se koriste i kao lekovito sredstvo protiv uznemirenosti, tuberkuloze, kod poremećaja rada bubrega, bešike i sistema za varenje.

BADEM ZA GUBITAK KILOGRAMA
Većina masnoća koje bademi sadrže su mononezasićene masnoće, a one deluju pozitivno na smanjenje holesterola i smanjuju rizik od srčanih bolesti. Osim toga, bademi smanjuju opasnost od nastanka ateroskleroze. Nutricionisti tvrde kako uprkos visokoj kalorijskoj vrednosti badema, pomažu kod gubitka kilograma i sprečavanja gojaznosti, ali i deluju preventivno protiv dijabetesa tipa 2. Treba istaći i to da sadrže esencijalne minerale, to su magnezijum koji je ključan u procesu stvaranja energije, ali i za zdravlje kostiju, zatim kalijum koji kontroliše ravnotežu tečnosti u telu i pomaže kod smanjenja krvnog pritiska, kao i kalcijum koji čuva čvrstoću kostiju.

ORASI ZA OMEGA 3 KISELINE
Orasi ne samo da su ukusni, već su i veoma zdravi. Nažalost, kod mnogo ljudi konzumacija oraha je ograničena zbog toga što je ovo orašasto voće kalorično i bogato masnoćama. Ali reč je o zdravim nezasićenim masnim kiselinama linolnom, oleinskom i alfa linolenskom, a bogati su i vitaminima i mineralima koji pomažu da ostanemo zdravi. Lista nutrijenata koje orasi sadrže je dugačka. Sadrže: kalijum, magnezijum, fosfor, gvožđe, kalcijum, cink, vitamine B9, B6, E, A. Opskrbljuju nas omega masnim kiselinama - jedna šaka zadovoljava čak 91 odsto dnevne potrebe za omega-3 esencijalnim masnim kiselinama.

http://zena.blic.rs/Zdravlje/7827/4_razloga_da_grickate_orasaste_plodove 
 


*

Van mreže Ch

  • ******
  • 12 273
  • Zahvaljeno: 8 puta
  • 164
  • Pol: Muško
  • The start!
    • Facebook
    • Twitter
Odg: Orasasti plodovi
« Odgovor #1 poslato: 17:12:07, 21.Apr.2013. »
Bez njih nikako.  :smesko:
A gde su ovde lešnici, kikiriki itd?
 


*

Van mreže elenica

  • *****
    Počasni član
  • 4 091
  • Zahvaljeno: 2 puta
  • 52
  • Pol: Žensko
Odg: Orasasti plodovi
« Odgovor #2 poslato: 22:27:09, 24.Apr.2013. »
Pali su u zaborav pri pisanju ovog clanka :smesko: No carobni ti ih nisi zaboravio  :P

Lešnik
je blagotvoran za čovekov organizam. U plodu se nalaze pojedini sastojci koji štite srce i krvne sudove. Ako se redovno konzumira može da snizi pritisak. Lešnik je dobar antioksidans. Lešnici su u energetskom smislu veoma vredna namirnica, pa se preporučuju sportistima i mladima. I starijima su korisni kao preventiva od srčanog udara, za vitalnost i potenciju.
 Kada se razbije ljuska, koja štiti plod, na samom jezgru se nalazi tanki smedji omotač koji sadrži korisne polifenole. Jezgro sadrži 60-70% masnoće, a to su uglavnom nezasićene masne kiseline, inače veoma poželjne u ishrani. Osim toga u plodu ima belančevina, ugljenih hidrata, vitamina i minerala. Od vitamina najviše su zastupljeni B (posebno B5, B6, folna kiselina), A i E, a od minerala kalijum, kalcijum, magnezijum, fosfor, gvoždje, mangan, selen, cink.

http://www.lekovitebiljke.com/voce/lesnik-stiti-srce-i-krvne-sudove
KIKIRIKI, arahid (Arachis hypogaea) – energetska vrednost 100 g ima 611 kalorija. Od semenki se dobija ulje, a pržene su vrlo ukusne za grickanje. Semenke sadrže u 100 g: 49,24 g masti, 25,80 g proteina, 16,14 g ugljenih hidrata, 8,5 g vlakana, 6,5 g vode. Od mineralnih materija sadrže: 705 mg kalijuma, 376 mg fosfora, 168 mg magnezijuma, 92 mg kalcijuma, 18 mg natrijuma, 4,58 mg gvožđa, 3,27 mg cinka, 1,14 mg, bakra, 1,93 mg mangana i 7,2 µg selena. Od vitamina su zastupljeni: 12,06 mg B3 i drugi vitamini iz grupe B, 9,13 mg A, 8,33 mg tokoferola alfa, 240 µg folata i brojnih aminokiselina. Kikiriki i ulje od njega sadrže uglavnom nezasićene masti i odličan je izvor folne kiseline.
 Najpoznatija prerađevina je kikiriki maslac (puter) u vidu mešavine kikirikija, biljnog ulja (najčešće kikirikija) i malo soli.
 U ishrani se koristi sirov, ali je ukusniji ako se umereno preprži u pećnici.
 Kontraindikacije: oko 1% stanovništva je alergično na kikiriki i njegove proizvode.
 Lekovita svojstva: smanjuje rizik od kardiovaskularnih oboljenja i nivo holesterola u krvi. Omogućava rast i obnavljanje ćelija i bolje izlučivanje žuči Kikiriki važi za stimulativnu hranu: podstiče stvaranje dopamina (neurotransmitera) koji povećava uzbuđenje. On sadrži i aminokiselinu L-arginin, posebno za jačanje polne moći, a ima i estrogeno dejstvo.

http://www.bezgluten.net/content/kikiriki
Evo malo i o brazilskom orahu.I on je "zmaj" cuda cini

http://hrana-recepti.com/semenje/brazilski-orah
 

*

Van mreže Ch

  • ******
  • 12 273
  • Zahvaljeno: 8 puta
  • 164
  • Pol: Muško
  • The start!
    • Facebook
    • Twitter
Odg: Orasasti plodovi
« Odgovor #3 poslato: 18:09:20, 28.Apr.2013. »
Imaju dosta kalorija, a i zdravi su baš, baš  :D
 

*

Van mreže elenica

  • *****
    Počasni član
  • 4 091
  • Zahvaljeno: 2 puta
  • 52
  • Pol: Žensko
Odg: Orasasti plodovi
« Odgovor #4 poslato: 19:39:25, 16.Maj.2013. »
Imaju vala prilicno, kazu brazilsko orah na 100 gr oko 1000.Mislim da on ima najvise od svih orasastih koliko pretrazih.No po malo kazu da ih je dovoljno jesti
 


*

Van mreže Alicia

  • *****
  • 5 809
  • 54
  • Pol: Žensko
  • mizantrop 1%
Odg: Orasasti plodovi
« Odgovor #5 poslato: 18:25:29, 17.Maj.2013. »
Najvise badem grickam. ;D
 


*

Van mreže elenica

  • *****
    Počasni član
  • 4 091
  • Zahvaljeno: 2 puta
  • 52
  • Pol: Žensko
Odg: Orasasti plodovi
« Odgovor #6 poslato: 11:42:14, 04.Avg.2013. »
Dobra zamena za slatkise....Kalorija isto ali mnogo zdravije
 

*

Van mreže Ch

  • ******
  • 12 273
  • Zahvaljeno: 8 puta
  • 164
  • Pol: Muško
  • The start!
    • Facebook
    • Twitter
Odg: Orasasti plodovi
« Odgovor #7 poslato: 17:19:28, 04.Avg.2013. »
Što zamena, stavi ih u slatkiš  :D
 

*

Van mreže elenica

  • *****
    Počasni član
  • 4 091
  • Zahvaljeno: 2 puta
  • 52
  • Pol: Žensko
Odg: Orasasti plodovi
« Odgovor #8 poslato: 07:27:46, 09.Avg.2013. »
Što zamena, stavi ih u slatkiš  :D

Ma tako treba...hedonisticki, jednom se bre zivi.Imas pravo  :D
 

*

Van mreže Alicia

  • *****
  • 5 809
  • 54
  • Pol: Žensko
  • mizantrop 1%
Odg: Orasasti plodovi
« Odgovor #9 poslato: 10:40:07, 09.Avg.2013. »
Badem u bijeloj cokoladi, nema nista ukusnije. ;D
 





 

Brzi odgovor Vam omogućava da pošaljete poruku bez učitavanja nove stranice.

Upozorenje: u ovoj temi nije pisano već više od 365 dana.
Ukoliko niste sigurni da želite da odgovorite, razmislite o pokretanju nove teme.


Maksimum znakova 20000; preostalih znakova: 20000